Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

Tack 2016!

Publicerad 2016-12-31 05:47:37 i Allmänt,

Så 2016. Jag avslutar mitt år i Australien Melbourne. Förhoppningsvis med dunder och brak och en fantastisk kväll med nya vänner. 

Det var så mitt år började. Dunder och brak. Gamla och nya vänner. Och en fantastiskt bra kväll. Topp 1 so far! 

Och det fortsatte lika bra! Jag gör väll som alla andra och uppskattar året i skrift och delar med mig. 
Jag har umgåtts massor med släkt, familj och vänner. Levt livet i min lägenhet. Åkte till Norge och hälsade på en fin vän. Familjen spenderade en härlig påsk hos mormor på Gotland. Jag tatuerade mig med min bästa vän! Jobbat arslet av mig med fantastiska människor och elever och djur! Jag förverkligade min dröm och bokade min drömresa! Jag åkte på en härlig semester med familjen till Kroatien. Och sedan vidare till Australien. Här har jag träffat massor med härliga människor som kommer finnas med länge! Jag har jobbat med hästar, sett föl födas, hjälpt till att betäcka hästar. Jag har lärt mig massor. 

Jag ser fram emot 2017 och väntar med spänning på vad det har att erbjuda! Ups and downs, whatever it may be. 2016 var ett år med fokus på mig och vad jag ville göra, så jag tror att jag ska köra samma spår kommande år. Kan bara hoppas på att det blir lila bra som 2016. 
Inga nyårslöften, dem kommer jag ändå aldrig hålla och känner att det är inget för mig. Jag ska bara fortsätta uppleva! Börja ett nytt jobb här i Oz och försöka hinna med så mycket roligt som möjligt! 

Sedan sist jag skrev har vi haft ett riktigt oväder över oss i Violet Town där jag nu bor. Så mycket regn att det svämmade över på hela gården. Det finns en bäck som går genom gården och den fylldes upp så pass mycket att den gick nästan 2 meter över bron. Och den har varit högt upp på land runt omkring! Sjukt! 

Just nu sitter jag på tåget ner till Melbourne med Abbie. Vi ska spendera nyårs afton där nere. Det blev väldigt spontant då vi inte vill sitta hemma hela kvällen så allt bokades igår/idag. Vi kommer möta upp en vän till mig, Lillian. Så det lär bli en bra kväll, jag hoppas på det iaf! 

Många kramar och gott nytt år till er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela