Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

Reunion in Melbourne!

Publicerad 2016-10-28 16:50:20 i Allmänt,

Hej!

Idag är det fredag! Veckan har gått riktigt fort! Har sett att ni där hemma börjar få mörkt och kallt. Här är det motsatsen!

I onsdags var jag i Shepparton efter jobbet med Kristine. Den norska tjejen som jag blev "ihopsatt" med här för någon vecka sen. Det var väldigt trevlig. Jag körde och är väldigt stolt över att jag hittade utan några större problem!
När vi umgås pratar hon norska och jag svenska. Oftast går det bra men ibland blir det heltokigt och vi börjar skratta massa för att någon sagt ett konstigt ord eller liknande! Men det är väldigt trevligt med henne!

Igår, torsdag åkte jag och Abbie in till Euroa på lunchen så jag kunde köpa tågbiljett. Passade på att handla lite och köpa lunch att ta med hem! De tvingade mig att smaka ketchup. Och då menar jag verkligen tvingade mig. De höll fast mig och tryckte upp en pommes med ketchup mot munnen. Jag fick det lite överallt eftersom att jag ålade mig så mycket för att inte få den i munnen.. men men. Det var iaf inte gott.

Idag har det varit riktigt varmt o h soligt! Jag har faktiskt bränt mig lite på armarna och lite på ryggen. Var lite för snål med solskyddsfaktorn.
Nu är jag alldeles strax framme i Melbourne där jag ska spendera helgen med två av tjejerna jag träffade via visitoz! Det ska bli sjukt roligt och jag har sett fram emot det här i 2-3 veckor nu.
Jag har slummrat lite på tåget så jag kan umgås lite ikväll också.Just nu är jag fruktansvärt kissnödig så jag ska nog leta reda på en toa här på tåget.

Hoppas ni får en lika bra helg som jag kommer att få!
Många kramar!!

Uppdate: vi har träffats och vi har pratat non stop sen vi såg varandra! 😃

Gos med mysigt föl!
Gos med stor häst!
Scruffy höll oss sällskap medan vi rensade ogräs
Matty håller grenarna på plats i trailern. Grenar från buskar och träd som Neville beskärt.
Otroligt fina ögon på denna häst!
Jessy höll mig sällskap medan jag rensade ogräs idag. Hon var dock inte så hjälpsam tyvärr.
Väntar på tåget till Melbourne!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-10-28 22:49:27

💗💗💗💗💗💗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela