Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

Bucklee farm

Publicerad 2017-02-10 08:07:53 i Allmänt,

Skriv inläggstext 

Denna kille tyckte jag var så fin när han kom. Men han är väldigt stygg så han är inte lika snygg längre..
Den här däremot. Långben. Honom gillar vi
Den här hästen jobbar jag en del med. Här är vår amerikan som går med honom. Han är 2.10 lång. Så när jag går med den hästen är hästen normalstor
Bailey står på en stol och Jarvis är fortfarande längre
Vi har även små hästar på gården. Här ger jag medicin till fölet medan min chef kliar henne på rumpan.
Kycklingar!
En liten brun bil
Bowie, du får inte äta Keith!
Keith och Bella i sina nya fina halsband
Bowie efter stt jag har borstat honom. Jag såg praktiskt taget ut som honom..
Gjorde ett försök i att göra egen blåbärspaj och vaniljsås. Jag tror nästa gång kommer gå bättre!
Idag efter en varm dag var vi värda varsin icypop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela