Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

God fortsättning!

Publicerad 2016-12-27 07:17:57 i Allmänt,

Hej! God jul och god fortsättning! 

Hoppas att ni alla fick en fin och trevlig jul. Jag har spenderat min jul hos en vän tillsammans med familjen. Det he varit full rulle med mat, paket och folk! Här firar de jul den 25. Så den 24, julafton var jag iväg och hjälpte till att fixa de sista julklapparna. På kvällen videochattade jag med mamma och pappa och lite med lillebror. På själva juldagen när vi firar här fanns det inge vatten i huset när vi vaknade på morgonen. Så det fick vi gå ut och lösa. Vi hittade en stor läcka bakom huset som de hade en kille som fixade för några veckor sen. Men han hade inte skruvat åt allt ordentligt. 

Jag fick julklappar jag med. Ett fint doftljus, en flaska champagne och en scarf från familjen. Min familj skickade pengar så att jag kunde shoppa loss i Melbourne igår på Boxingdax. Typ som våran mellandagsrea. Jag och Abbie tog 8:28 tåget ner till Melbourne på morgonen. Vi var framme ungefär 10:30. Vi trängde oss fram bland människor och slet i kläder tillsammans med dem. Stod i kö både till provrum och kassa. När klockan var tre var vi helt slut och hade ändå tre timmar kvar innan tåget hem gick. Jag kom hem med massa fina saker. Hälften är säkert onödigt som min kära mamma skulle säga. Medan jag själv tycker att inget i klädväg är onödigt... 

Just nu sitter jag i soffan framför julgranen och äter svenska pepparkakor! Jag kan inte minnas om jag berättat det eller inte men! I Euroa, liten skit stad/by. Hittade jag på IGA, svenska Annas pepparkakor. Jag höll på att kissa på mig av glädje när jag såg dem. Så nu inför jul köpte jag typ 6 paket för att ha hemma och kunna bjuda på. Och alla som har smakat har tyckt om dem big time! 

Jag oroar mig lite för att det ska börja regna snart. Jag hängde precis ut massor med kläder på tork så jag hoppas att det bara fortsätter att vara molnigt. Det har varit så hela dagen men det började blåsa nyss så vi får väll se... 

Puss och kram! 

Julgranen, en blir med bättre lampor. Den he fått lite stryk under julhelgen dock..
Familjen tog med sig uppblåsbara djur som vi har använt flitigt!
Väldigt tufft julafton det här året..
Japp väldigt tuff..
Öms skin som sitter fast i trädet!
Dukningen på juldagen
Glada tjejer i kö till provrummen på hm!
Glada efter dagens fynd!
Mysig morgonstund idag med Keith!
Annas pepparkakor!!!!

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2016-12-27 11:19:21

God fortsättning. Kul att du har det bra. Och så rea har du varit på .Kan ju inte bli bättre. Många kramar 💕💕💕💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela