Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

Tack Melbourne!

Publicerad 2016-11-01 11:59:09 i Allmänt,

Hjälp va mätt jag är!! Det börjar äntligen lägga sig lite men kändes som att jag åt så mycket att det stod upp till öronen och var på vägnar igen!

Helgen var helt fantastisk! Så roligt att träffa tjejerna igen! Ville inte att det skulle ta slut! Fredagkvällen blev en riktig catch-up kväll där vi bara pratade massor om vad som hänt sen sist och hur vi har det på våra jobb!

Lördagen var vi shoppingsugna. Vi hittade till hm i en gigantisk och vacker byggnad! Inuti var det stort och massor med kläder! Vi spenderade två och en halv timme där med tre vändor till provrummet!
På kvällen drog vi ut. Blev en hyfsat lugn kväll. Träffade roligt folk och var ute lite för länge... så så mycket sömn blev det inte. Jag behövde checka ut vid 10. Vi käkade sen frukost, hängde i en park och tog en fila innan jag behövde åka hem. Halvsov hela vägen på tåget och gick och la mig nästan direkt när jag kom hem.

Jag har inte riktigt återhämtat mig efter min sömnlösa helg. Måndag morgon ville jag nästan bara dö när klockan ringde. Måndag kväll sa Neville att jag skulle varande på fölvakt. Så han skulle väcka mig varje gång larmet gick. Det resulterade i att jag hade svårt att somna för jag trodde att han kom hela tiden och när jag väl somnade drömde jag om fölning hela natten. Väckte mig gjorde han aldrig. Men ni kan ju tänka er att jag var helt slut efter mina drömmande äventyr!

Idag har det varit Melbourne cup! Stort event för raceingen! Det är sorts public holiday så många har varit lediga. Vi jobbade som vanligt fram till lunch. Sedan fick vi fria aktiviteter och då passade jag på att ta en liten powernap. Vaknade av att Neville ringde mig och sa att det är en häst som fölar och jag måste skynda mig. Klev upp och kände mig smått förstörd. Hörde massa ljud och kom ut till ett fullt vardagsrum. Neville, Abbie, Jan och hennes två vänner. Jag såg nog rätt rolig ut, Neville tyckte det var jätteroligt. Jag var inte speciellt imponerad.
Jag och Abbie fodrade hästarna. Senare visade jag Jans vänner runt gården och vi åkte allihop upp till den andra gården. Ända upp till toppen av kullarna och kollade på en fantastisk utsikt!

Nu efter middagen som jag slängde i mig och som äntligen börjar lägga sig, ligger jag i sängen och är så redo att sova! Neville har åter igen sagt att jag ska vara med på fölvakt men vi får väll se hur det blir med det. Jag är väldigt trött just nu så har lite hemlängtan faktiskt. Är väll inte så konstigt. Vi är redan inne i november! Två månader flög iväg! Jag har snart spenderat halva min tid på den här gården. Jobbar ju faktiskt bara här till januari. Sen får vi se vad som händer!

Kram!

Fredag kväll!
Lördag FM. Redo för shopping utanför hm!
Melbourne, hm till vänster
Inne på hm
Några av dagens fynd!
Leksaksaffär hittade vi också!
På väg hem efter shopping!
Före!
Efter
Snygga brudar!
Halloween till ära klädde vi ut oss tilldamerna i en kortlek!
Söndag, redo för frukost!
På väg!
Jag är lite långsam på att ta mig över vägen
Väntar tålmodigt på att få ett bord på ett populärt frukostställe
Lördag FM!
Vi åker tram!
Jag och Esmée!
Jag och Lillian!
En liten nap i parken på söndagen var behövligt!
Härlig stund i gräset, innan jag somnade..
Jag och Esmée utanför hostelet!
Melbourne
Melbourne
Melbourne
Dagens vyer!

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2016-11-04 18:17:11

Den leksaksaffären skulle Ville göra ett glädjeskutt att komma in i!

Postat av: Anne

Publicerad 2016-11-04 18:17:12

Den leksaksaffären skulle Ville göra ett glädjeskutt att komma in i!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela