Linn Karlsson

Här kan du följa min resa i Australien. Den 6 september åkte jag över till andra sidan jorden för att jobba. Mina första ca 4 månader jobbade jag på Larneuk Stud i Euroa, Victoria. Sedan Januari har jobbar jag på Bucklee farm med ettåriga racehästar som förbereds inför att de ska säljas. Gården ligger i Glenrowan, Victoria. Jag har bytt smådjur mot hästar, möten med rådjur och älgar på vägen till kängurus, här säger folket saker och ting rakt ut, vi lindar inte in någonting!

Från person till person

Publicerad 2017-03-19 11:48:52 i Allmänt,

Innan jag åkte till Australien var det någon som sa till mig, "ge det tre månader, efter det kommer du att komma in i allt och inte längta hem längre", eller något liknande. Men som allt här i livet är det upp till personen i fråga. Alla är vi olika och för mig har det varit lite annorlunda jämfört med rådet jag fick tidigare. 
När jag kom hot var det full fart. Jag var full med energi och säkerhet. Saker hände hela tiden. Tre månader passerade utan problem. Jag kom hit i september så tre månader in var i december. Det är klart att jag längtade hem ibland men bara över en kväll och sen var det över oftast. Jag längtade inte hem hem utan mer bara att jag inte kunde finnas till hands för dem jag bryr mig om. 
Nu har det gått 6 månader snart. Och de senaste veckorna har jag faktiskt längtar hem på riktigt. Jag har ett flertal gånger bara velat vara hemma där och då. Vara med min familj och mina vänner. 
Här har jag ett otroligt intressant jobb. Jag får lära mig massor och utvecklas men jag saknar andra saker i och runt omkring jobbet som är ganska viktiga för mig. Saknaden av dessa saker he gjort att jag inte trivs med vart jag är eller med mig själv. Så strax efter att vi kom hem från Melbourne bestämde jag mig för att det är dags för mig att gå vidare. Där och då ville jag bara åka hem, att resa kändes inte lockande alls men jag vet att jag kommer ångra mig om jag inte gör det så jag bokade inte en biljett hem direkt. Jag gav min chef två veckors förvarning. Jag kände mig fruktansvärd då jag vet att de behöver någon och det är inte alltid lätt att hitta någon ny. Men jag måste göra vad som är rätt för mig också. 
Två veckor har nästan gått. Jag jobbar min sista dag på onsdag och sedan bär det av på nya äventyr innan jag faktiskt åker hem. Jag börjar se fram emot att resa igen. Jag börjar hitta säkerheten i mig själv igen. Känns väldigt läskigt att ge sig av helt själv. Jag har egentligen varit helt själv hela tiden men ändå inte. I början hade jag GoXplore som arrangerat allt, då följde bara vägvisare. Väldigt tryckt tyckte jag. Sedan har jag hittat lite säkerhet här. Nu har jag inte mycket alls när jag väl lämnar denna del av Victoria. 

Men jag är rätt säker på att när jag väl är mitt i allt, kommer det vara helt fantastiskt! 

Kram på er! 

Mamma försöker till och från få mig att längta hem ännu mer tror jag genom att skicka bilder som de här. Jag och min bror för några år sedan.
Hänger i gången medan det är lugnt på auktionen
Sassy
På väg in för att auktionera ut en av våra hästar
Rätt bra på att sikta..
Ibland får man passa på när de ligger ner
Ja, det var väldigt varmt och vi sitter under AC:n
Utomhus ringen innan auktionering
På väg in till inomhusringen
Inomhus ringen
På väg in till auktionsringen
In action
På väg ut
Jag och min favorittjej
Glada efter en lyckad auktions dag!
Tillbaka på gården
Tummarna såg fina ut efter några dagar i melbourne
Sjuk kakadua sitter inne i stallet
Familjepromenad
Burtons tar ledlektioner
Ja, jag har en grej för dounats för tillfället
Vi hade besök av räven som dödade 13 av våra höns samt tog två med sig...
Meningen är att vi ska hälla ut fodret i hinkarna i deras "skålar" som är i hagen..
Det är roligt att irritera hovslagaren medan han jobbar säger fölet
Bobby, 42 år gammal
Det här är vår nya jätte av våra ettåriga hästar. Bred över bröstet, huvudet är gigantiskt och han behöver lära sig personligt utrymme och allmänt hyfs. Med Jarvis ser han inte så stor ut.
Här är samma häst med mig. Notera även vinkeln på bilden, jarvis (2.10m) tar bilden.
Var iväg på race förra helgen
Vi hann även med det årliga tavet på kvällen
Och jag fick klä upp mig lite
Kaladuor utanför mitt fönster

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-20 18:36:56

Vi längtar efter dig! ❤/ moster

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-20 18:36:57

Vi längtar efter dig! ❤/ moster

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-21 00:12:24

Krammmm 💗

Postat av: Mormor

Publicerad 2017-03-21 01:07:45

Krammmm💕

Postat av: Mormor

Publicerad 2017-03-21 01:08:53

Kram💕💕💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela